nieuwsimage

Top 10 aspecten fantastisch online klantervaringen

30 sep 2013

Organisaties die in staat zijn klantproblemen snel te verhelpen, creëren op die manier geweldige online klantervaringen. Met 82% van de stemmen staat dit aspect op nummer 1 in de infographic van SlickText, ‘Taking care of your customers’.

Volgens consumenten zijn dit de belangrijkste elementen voor een fantastische customer experience:
1. Mijn probleem wordt snel opgelost (82%).
2. Mijn probleem wordt gedurende één interactie verholpen (56%).
3. Contact hebben met een vriendelijke customer service medewerker (45%).
4. In staat zijn dezelfde persoon te spreken in geval van een follow-up (37%).
5. De mogelijkheid hebben de interactie met een merk op te slaan en/of te printen (28%).
6. In een later stadium gevraagd worden of alles naar wens is verlopen (27%).
7. Aanbiedingen op maat krijgen (27%).
8. In staat zijn andere activiteiten te kunnen doen terwijl mijn probleem wordt opgelost (21%).
9. Niet met iemand hoeven spreken (17%).
10. Een gepersonaliseerde beleving (17%).

Meer dan de helft van de ondervraagde consumenten zegt verder bereid te zijn meer te willen betalen voor een betere customer experience. Zeventig procent van de koopervaringen is bovendien gebaseerd op de manier waarop de klant zich behandeld voelt, aldus de respondenten.

Bron: Telecommerce