nieuwsimage

Tip: Geef persoonlijke aandacht; benoem de naam van de klant

Om de klant persoonlijke aandacht te geven gebruikt u de naam van de klant. U laat zien dat u luistert en aandacht heeft voor de beller. Het voordeel naast de persoonlijke aandacht is ook om de aandacht weer bij het gesprek te krijgen.
Op het moment dat de klant aan het wachten is en hij hoort zijn naam, is hij weer aandachtig bij het gesprek: “Meneer van Dalen, bedankt voor het wachten.”
Wanneer de klant emotioneel is en hij hoort zijn naam dan zal hij (even) stil zijn.

Ook bij de afsluiting van het gesprek benoemt u de naam van de klant. “Ik wens u nog een prettige middag, dag meneer van Dalen.”
Weet dat de laatste indruk blijft hangen!

Maak op een gepaste en persoonlijke manier gebruik van de naam van de klant zonder te overdrijven.  Bij het te vaak benoemen van de klantnaam zal dit irritatie opwekken.

Train uzelf door bij aanvang van het gesprek direct de naam van de klant te noteren. Als u het niet heeft verstaan of als u twijfelt, vraag dan om de naam te herhalen of hoe de naam wordt gespeld. Maak nooit grappen over een naam.