Coachingstrajecten

Coach the coach

Blijvend resultaat op lange termijn

Na afloop van een training gaat elk team vol enthousiasme aan de slag om de geleerde vaardigheden in de praktijk te brengen. Dat wilt u (en wij ook) vasthouden. Wij zijn ervan overtuigd dat structurele ondersteuning zoals coaching de meest effectieve manier is. Door de leidinggevende of teamleider bijvoorbeeld.

Coachen na een telefoontraining
Tijdens het Coach the coach-traject staat het coachen, motiveren en begeleiden van medewerkers centraal. Aan bod komen de vaardigheden van een coach en de fasen in een coachingsgesprek. We oefenen met het op een positieve manier geven en ontvangen van feedback, het behalen van de doelstellingen, het maken van afspraken, maar ook het omgaan met weerstand.

Analyseren van telefoongesprekken
Met tussentijdse opdrachten kan de deelnemer de theorie meteen in de eigen praktijk toepassen. We analyseren verschillende (telefoon)gesprekken van teamleden, waarbij de deelnemer het coachingsformulier leert in te vullen en te onderbouwen. Ook zal de deelnemer als tussentijdse opdracht medewerkers gaan coachen op de werkvloer. De volgende trainingsdag gaan we dit evalueren.

Leerdoelen
Na afloop van Coach the coach

  • heeft de deelnemer de vaardigheden van het coachen onder de knie;
  • kan de deelnemer zijn medewerkers op een positieve manier begeleiden naar een hoger niveau waardoor de kwaliteit van de (telefoon)gesprekken bewaakt blijft.

Voor wie?
Dit traject is geschikt voor teamleiders, coaches, (office) managers en leidinggevenden. Voorwaarde is dat de deelnemer één van onze trainingen heeft gevolgd. Zo heeft de deelnemer al voldoende inhoudelijke kennis over hoe een kwalitatief goed (telefoon)gesprek in elkaar zit om medewerkers daarop te coachen.

Duur
Drie dagen met tussentijdse opdrachten.

Aantal deelnemers
Maximaal 3.

Locatie
Intern bij uw organisatie of in overleg op locatie.

Een deelnemer:
Jeanine Peijnenburg, officemanager bij Versa Welzijn Gooi en Vechtstreek
“Om onze baliemedewerkers optimaal te kunnen motiveren en stimuleren, hebben de office managers de cursus ‘Coach the coach’ gevolgd. Een leerzame cursus die voor ons naadloos aansluit bij de communicatietraining. Wij zijn ons hierdoor meer bewust geworden van de problemen waar onze baliemedewerkers in hun werk tegenaan lopen. Daardoor kunnen we er gezamenlijk aan werken om onze klanten steeds beter te woord te staan.”