Ga naar de inhoud
Home
Trainingen
Incompany-trainingen
Training Telefonische communicatie
Training Receptioniste
Training Commercieel telefoneren
Training Telefonische klachtenafhandeling
Training Telefonische agressie
Training Klantenservice medewerker
Open trainingen
Open training Telefonische communicatie
Open training Receptioniste
Coachingstrajecten
Resultaatgericht coachen
Coach the coach
Andere trainingen
Mystery calls
Online telefoontrainingen
Workshops
Klanten
Onze klanten
Referenties
Blog
Over QC
Introductie Quality Calls
Trainers Quality Calls
Waarom Quality Calls
Onze missie
Contact
Home
Trainingen
Incompany-trainingen
Training Telefonische communicatie
Training Receptioniste
Training Commercieel telefoneren
Training Telefonische klachtenafhandeling
Training Telefonische agressie
Training Klantenservice medewerker
Open trainingen
Open training Telefonische communicatie
Open training Receptioniste
Coachingstrajecten
Resultaatgericht coachen
Coach the coach
Andere trainingen
Mystery calls
Online telefoontrainingen
Workshops
Klanten
Onze klanten
Referenties
Blog
Over QC
Introductie Quality Calls
Trainers Quality Calls
Waarom Quality Calls
Onze missie
Contact
Direct contact
Home
»
Blog
Quality Calls Blog
Zomeraanbieding training Telefonische communicatie
Voor de niet vakantiegangers en voor de hardwerkende thuisblijvers ofwel collega opvangers, bieden wij een extra training aan tegen een zomerse prijs.
Zonder klanten liep het hier als een trein
“Hoe is het met jou?” “Goed, behalve op mijn werk, daar is het soms zo´n puinhoop”. “Puinhoop? Hoezo?” “De klanten, hopeloos. Gisteren nog, er waren zoveel klanten dat je nauwelijks nog aan je eigen werk toekwam”
Sterrenchef
Een overeenkomst tussen een sterrenchef en een bedrijf is dat beiden altijd moeite moeten doen om hun gasten of klanten tevreden te houden. De topkok moet iedere dag topkwaliteit leveren en een bedrijf moet constant goede service leveren om de klant te behouden.
Een jaar vol uitdagingen
2020, Wat een bijzonder jaar. Net als andere ondernemers, moesten ook wij uit onze comfortzone stappen. Opeens was het geven van een klassikale training helemaal niet meer zo vanzelfsprekend.
10 tips voor telefonisch klantcontact, kwaliteit aan de lijn
Hoe voer je een goed telefoongesprek? Gebruik deze tien tips voor telefonisch klantcontact.
Presentatie en representatie aan de balie
Als receptionist(e) / servicedeskmedewerker heb je een belangrijk aandeel in het imago van het bedrijf, de “corporate communication”, dit omdat je vaak de eerste persoon bent, die de bezoeker ziet en spreekt.
Cross-selling en Up-selling
“Ik houd er niet van om klanten iets op te dringen…” Het vinden van de juiste aanleiding en hiermee een extra verkoop realiseren, noemen we ook wel ‘cross-selling’ en ‘up-selling’.
Quality Calls verbetert al 9 jaar knelpunten binnen bedrijven!
Sinds de oprichting van Quality Calls op 11 mei 2007, is onze kracht de knelpunten/aandachtspunten te signaleren en te verbeteren binnen verschillende afdelingen van bedrijven. Dit door middel van Mystery Calls en Incompany trainingen.
Telefoonetiquette
Natuurlijk kan iedereen een telefoongesprek aannemen, maar kan iedereen dat ook op een professionele en (klant)vriendelijke manier? Handige tips die je op weg helpen om een professional te worden.
Quality Calls 8 jaar!
Een grote bos bloemen voor onze klanten, maar ook voor alle deelnemers die vanwege hun inzet de trainingen tot een feestje maken!
Tip: Dagelijkse teamspirit
Een nieuw jaar, een nieuw begin. Maak tijd om samen te streven naar meer kwaliteit Iedere dag, een kwartier voor openingstijd, een korte training, teambuilding door de teamleider, manager of collega’s onderling.
Dank je wel zeggen. Het hoeft niet maar het mag wel.
Hoe neemt de Zelfstandige Zonder Personeel de telefoon op?
ZZp’ers nemen vaak de telefoon aan met hun eigen naam en niet met hun bedrijfsnaam. Daar kan een goede reden voor zijn maar doorgaans is het ondoordacht. De redactie van de vermelde bron belt met enkele ondernemers. Er wordt opgenomen met “Piet Hardon”, en niet met “Hardon Schilderwerk”, zodat onbekenden niet weten dat ze met een schildersbedrijf van doen hebben. Reactie is: “Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht”.
De kracht van een klacht
Waar gehakt wordt, vallen spaanders en in elke organisatie worden fouten gemaakt en zijn er klanten met klachten. Noodzakelijk is dat je op een positieve manier, serieus omgaat met klagende klanten.
Aandacht
Vandaag heb ik een uurtje de tijd om nieuwe kleding voor het voorjaar te kopen. Het is vroeg en nog stil als ik een kledingzaak binnenstap. Twee winkelmedewerkers staan achter de toonbank.
Nederlanders waarderen de klantgerichtheid maar matig
Dit blijkt uit het Klantenonderzoek 2014 van Maurice de Hond . Winkels en horeca scoren met een 6.2 een magere voldoende. Banken scoren (5.4), verzekeraars (5.2) en de landelijke overheid (4.8) scoren matig tot slecht.
Luisteren
Een moeder ging met haar dochtertje naar de speelgoedwinkel om met haar een pop te kopen. In de winkel stonden de poppen in alle prijsklassen. “Wat kan die pop?” vroeg ze aan haar moeder.
De klant als kostbare grondstof
Als gevolg van de crisis staat de klant weer centraal. Succesvol ondernemen lukt alleen door een nauwe relatie met de klant op te bouwen. Een organisatie moet zich laten managen door zijn klanten. Klantinformatie is goud waard.
Tip: Tutoyeren, wanneer?
Tutoyeren komt van het Franse woord tutoyer. (Tu = jij en toi = jou) Het is iemand aanspreken met je of jij. Tutoyeert u iemand, dan spreekt u hem of haar meestal ook met de voornaam aan (of met de achternaam zonder “meneer” of “mevrouw” ervoor).
Tip: Geef persoonlijke aandacht; benoem de naam van de klant
Om de klant persoonlijke aandacht te geven gebruikt u de naam van de klant. U laat zien dat u luistert en aandacht heeft voor de beller. Het voordeel naast de persoonlijke aandacht is ook om de aandacht weer bij het gesprek te krijgen.
NLdoet 2014
Ook dit jaar heeft Quality Calls weer haar steentje bijgedragen aan de grootste vrijwilligersactie van Nederland, NLdoet. Op stap met de bewoners van verpleeghuis Lauwershof te Oudorp.
Tip: Feedback
Feedback is een terugkoppeling over het gedrag of prestatie van een ander. Middels feedback krijg je informatie terug over jouw gedrag wat door een ander wordt waargenomen, ervaren en begrepen.
Gastvrijheid
Ze schonk geen koffie maar schonk erkenning, gastvrijheid. Een klein gebaar met grote betekenis. Gastvrijheid is het gevoel dat je doorlopend een warm welkom ervaart, in elke situatie op elk moment. Echt en oprecht. Het gaat om dat beetje extra dat niets hoeft te kosten. Iedereen kan dat elk moment geven; het is er altijd.
2 Oktober 2013… Welkom op onze nieuwe website!
Wij zijn ontzettend trots om aan u de nieuwe website van Quality Calls te tonen. Na zes jaar werd het tijd om de site te vernieuwen. Natuurlijk konden wij dat niet alleen.
Tip: Wanneer kan uw klant het antwoord verwachten?
Een terugbelafspraak dient nagekomen te worden. Als uw medewerker het antwoord moet navragen of nakijken wordt er dan ook naast het maken van een terugbelnotitie aangegeven wanneer uw klant wordt teruggebeld?
Alles uit de kast voor de klant
Landelijk onderzoek heeft aangetoond dat 42% van de klanten zich niet als klant gewaardeerd voelt. “Dat is een stuitend cijfer in deze crisistijd”.
Top 10 aspecten fantastisch online klantervaringen
Organisaties die in staat zijn klantproblemen snel te verhelpen, creëren op die manier geweldige online klantervaringen.