Open trainingen

Open training Receptioniste

Donderdag 8 februari, woensdag 4 april of woensdag 6 juni 2018

Receptionistes zijn een belangrijk visitekaartje van een organisatie. Zij hebben het eerste contact met gasten, aan de balie en ook vaak aan de telefoon. Het is in deze functie dan ook essentieel om op representatieve en klantgerichte wijze klanten te ontvangen en (telefonisch) te woord te staan. De open training Receptioniste leert u hoe u dat (beter) doet.

Training combineert theorie en praktijk
Voorafgaand aan deze training bespreken we eerst uw leerdoelen met u. Ook kunt u dan eigen praktijksituaties en cases inbrengen. Die praktijkervaringen verwerken we tijdens de training in de rollenspellen. Op die manier combineert de training de theorie met de eigen praktijk. Het stelt u ook in staat te leren van de ervaringen van de andere deelnemers. Met gerichte feedback en praktische tips krijgt u inzicht in uw persoonlijke leerpunten. En wordt u meteen gestimuleerd om deze tijdens de training aan te pakken.

Tijdens de open training Receptioniste komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • het voeren van een kwalitatief goed (telefoon)gesprek met de juiste woordkeuze, stemgebruik en telefoonetiquette;
  • presentatie en representatie: bezetting en omgeving receptie, uitstraling, gedrag en uiterlijk;
  • klantvriendelijkheid: inleven en begrip tonen;
  • omgaan met de emotie van de klant;
  • proactieve houding;
  • gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • ​het correct maken van schriftelijke notities, terugbelafspraken en het beheren daarvan;
  • het onderzoeken en bespreken van de beste aanpak in de praktijk door middel van rollenspellen.

Na afloop van de open training Receptioniste bent u in staat om zowel non-verbaal als verbaal een kwalitatief goed (telefoon) gesprek te voeren op een klantvriendelijke en professionele manier.

Leerdoelen
Na afloop van onze open training Receptioniste

  • zijn alle deelnemers bewust van hun rol als visitekaartje van de organisatie;
  • zijn alle deelnemers in staat om zowel de balie als telefoon professioneel en klantgericht te bedienen;
  • hebben alle deelnemers een klantvriendelijke opstelling, zowel verbaal als non-verbaal;
  • kunnen alle deelnemers op de juiste manier omgaan met lastige situaties.

Open training
Voor onze open trainingen kunt u zich individueel inschrijven. Deze training is geschikt voor iedereen die klanten beter wil ontvangen en te woord wil staan. Bent u zzp’er of binnen uw organisatie als enige verantwoordelijk voor receptie? Dan is deze training bedoeld voor u.

Datum:                donderdag 8 februari, woensdag 4 april of woensdag 6 juni 2018
Waar:                   Trainspot BV te Utrecht
Duur:                    van 9:30 tot 17:00 uur inclusief lunch, communicatiemap en certificaat
Kosten:               EUR 450 per persoon (exclusief BTW)


Neem contact met ons op 


Inschrijvingsformulier

Een deelnemer:
“Ik heb voldoende handreikingen gekregen welke ik zeker kan toepassen in de praktijk.”

Wilt u deze training met uw team volgen?
Incompany-training Receptioniste