Open trainingen

Open training Telefonische communicatie

Dinsdag 14 november 2017 of donderdag 8 februari 2018

Tijdens onze open training Telefonische communicatie leert u heel concreet de valkuilen in uw telefonische communicatie te benoemen en aan te pakken. De telefoontraining is gericht op het aanleren van de juiste vaardigheden voor het voeren van een goed telefoongesprek. Na afloop bent u in staat om een kwalitatief goed telefoongesprek te voeren op een klantvriendelijke en resultaatgerichte manier.

Telefonische communicatie in de praktijk
Voorafgaand aan de training nemen we contact met u op om uw leerdoelen helder te krijgen. Dit geeft ons ook voldoende input om de juiste praktijksituaties voor te bereiden. Tijdens de open training Telefonische communicatie kunnen we de praktijkopdrachten zo haarscherp vertalen naar uw eigen praktijk. Met gerichte feedback en praktische tips krijgt u inzicht in uw persoonlijke leerpunten. We motiveren u om deze al tijdens de training te benoemen en aan te pakken.

De volgende onderwerpen komen in de open training Telefonische communicatie aan bod:

  • het voeren van een kwalitatief goed telefoongesprek door middel van woordkeuze, stemgebruik en telefoonetiquette;
  • gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten en doorvragen;
  • klantvriendelijkheid: inleven en begrip tonen;
  • efficiënt telefoneren: kort, zakelijk en leiding houden in het gesprek;
  • het correct maken van schriftelijke notities, terugbelafspraken en beheren daarvan;
  • omgaan met de emotie van de klant;
  • het onderzoeken en bespreken van de beste aanpak in de praktijk door middel van rollenspellen.

Na afloop van onze open training Telefonische communicatie kent u uw valkuilen en heeft u de handvatten gekregen om deze om te zetten. U bent zo in staat om een kwalitatief goed telefoongesprek te voeren op een professionele en resultaatgerichte manier.

Leerdoelen
Na afloop van de open training Telefonische communicatie:

  • kunt u uw sterke en zwakke punten in de telefonische communicatie benoemen;
  • zijn uw communicatieve vaardigheden verbeterd.

Open training
Voor onze open trainingen kunt u zich individueel inschrijven. Deze telefoontraining is geschikt voor iedereen die in zijn werk regelmatig telefoongesprekken voert. Bent u zzp’er of binnen uw organisatie als enige verantwoordelijk voor de telefonische ondersteuning? Dan is deze training u op het lijf geschreven.

Datum:                dinsdag 14 november 2017 of donderdag 8 februari 2018
Waar:                   Trainspot BV te Utrecht
Duur:                    van 9:30 tot 17:00 uur inclusief lunch, communicatiemap en certificaat
Kosten:                EUR 450 per persoon (exclusief BTW)

Minimaal aantal deelnemers: 5

Neem contact met ons op 

Inschrijvingsformulier

Een klant:
Ik merk een heel duidelijk verschil met hoe mijn medewerker nu aan de telefoon is. Naast dat hij nagenoeg volledig van zijn telefoonangst af is staat hij de klanten op een correcte manier te woord. Hij zelf was ook erg enthousiast over de training en het bijbehorende lesmateriaal.  Positief over de locatie, de uitstekend verzorgde lunch, de samenstelling van de groep en last but not least over de trainsters.

Wilt u deze training met uw team volgen?
Incompany-training Telefonische communicatie