Naam contactpersoon: Nel van der Zwan, teamleider team Kwaliteit (P-Direkt, Groep Ondersteuning)
Team Kwaliteit van P-Direkt controleert de uitgaande telefoongesprekken en e-mailberichten van de medewerkers op het contactcenter. Dit doen zij om de kwaliteit te verbeteren en te waarborgen. Om deze medewerkers beter te ondersteunen in hun werk is gekozen voor een coachingstraining. Quality calls heeft P-Direkt hierin getraind.
De training 'Coach the coach' heeft ons goed op weg geholpen
In juni 2014 volgde team Kwaliteit de training. Tijdens deze dagen zijn vaardigheden en handvatten aangereikt welke direct toepasbaar zijn in de praktijk bij P-Direkt. Ook de rollenspellen met praktijkvoorbeelden zijn van grote toegevoegde waarde.
De training in het kort
- Leerzaam en verfrissend.
- Een echte eyeopener die ons bewust maakt van de kracht van het coachen.
- Goede aansluiting op praktijksituaties.
Resultaten training direct zichtbaar
De trainster Wilma Blanken geeft een goed, vertrouwd gevoel in een veilige omgeving. Met haar waardevolle feedback verbeteren wij de kwaliteit naar onze gebruikers. Het resultaat is nu al zichtbaar in de kwaliteit van ons werk en hiermee in het werk van de contactcenter medewerkers.
Contactcentermedewerkers P-Direkt gemotiveerd en gegroeid
Het coachingstraject gaat ook dit jaar door. Wij blijven continu verbeteren. Met deze training is team Kwaliteit gegroeid.
Wat is P-Direkt?
P-Direkt is het rijksbrede shared service center (SSC) voor personeelszaken van de rijksambtenaar. P-Direkt biedt betrouwbare en klantgerichte dienstverlening.
Met P-Direkt regelen 120.000 rijksambtenaren zelf hun personeelszaken en P-Direkt helpt hen daarbij. Zij kunnen hun personeelszaken regelen met het moderne en efficiënte P-Direktportaal. Wanneer zij hulp nodig hebben dan staat het contactcenter P-Direkt klaar om vragen te beantwoorden. Daarnaast biedt P-Direkt het Rijksportaal Personeel aan. Een informatieportaal met informatie over personeelszaken en daarmee samenhangende wet- en regelgeving.
Wie is team Kwaliteit?
In 2013 is bij P-Direkt het team Kwaliteit opgericht. Het team controleert de inkomende telefoongesprekken en uitgaande e-mailberichten om de kwaliteit te kunnen toetsen. In 2014 zijn de werkzaamheden uitgebreid met maandelijkse evaluaties van telefoongesprekken met de medewerkers van het contactcenter.